lördag 28 juli 2007

56 443 kronor och 34 öre!

Det var summan som saknades från mitt företagskonto när jag loggade in på Internetbanken idag. 56 443,34 kr. Först fattar jag ingenting. Hjärnan klarar inte att koppla ihop det med verkligheten, för det ska inte vara så. Kan inte vara så. Så tittar jag lite noggrannare. Nio olika transaktioner gjordes inatt på sammanlagt 56 443,34 kr. "Skyddat belopp" står det. Inte bra.

Verkligen INTE bra.

Efter att jag har pratat med supporten för Internetbanken så får jag veta att jag måste göra följande:

1. Spärra kortet (jotack, den klurade jag ut alldeles själv)
2. Vänta tills pengarna dragits, för att sedan göra en reklamation och en polisanmälan. (och jag som hatar att vänta i vanliga fall!)

I praktiken ska jag alltså sitta och titta på när någon tar alla pengar jag äger, för att sedan försöka övertyga banken om att det inte är jag som handlat upp dem. Jippie... eller nåt.

Naturligtvis kan ingen garantera att jag får tillbaka mina pengar, men "chanserna är goda" som de säger. Känns tryggt, verkligen. Och eftersom banken inte öppnar förrän på måndag, så är det bara att luta sig tillbaka, gilla läget och tja, ha en trevlig helg eller nåt.

Snacka om seriös utvecklingsmöjlighet.

9 kommentarer:

Gunilla sa...

Återigen; tårarna flödar..vad fan säger & gör man?

Anna sa...

oj !!! jag skulle bli helt svett och sömnlös, jag hoppas verkligen att dom ordnar detta åt dig. man har ju hört om att sånt kan hända men man tror ju att det bara drabbar bara andra...

Tommy sa...

*Klickar fort som f*n på FSB's länk bland favoriterna...*

Comvidare sa...

Jag letade efter slutklämmen....att det skulle vara skatten som hade dragits från kontot eller nåt. Sånt känns ju också som ett rån, men det här var ju löjligt. Det känns otäckt hela vägen upp till Härnösand. Håll oss uppdaterade om hur det går. Jag skickar en uppmuntrande hälsning tills vidare.

Det kommer att ordna sig Tomas, det finns säkert en förklaring. Stor kram!

Tesa sa...

Men shit! 9 transaktioner? och såpass mycket pengar?? Huu...det där kändes inte alls trevligt. Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa.

Tommy sa...

Jag tänkte köpa ny bil, skaru med?

2maz sa...

Hahaha... har du 56 lök över på kontot helt plötligt eller?

Tommy sa...

Ja, 443,34 gick till hamburgare,tröja och en serietidning. =D

Johannes Andersson sa...

ännu igen. jag erkänner, totto, det var jag. behövde lite snabba pengar och du brukar ju ställa upp. men hade liksom inte tid att fråga. sorry! bjuppar på en glass när vi ses.

//ågren