lördag 14 juli 2007

The Big Fat Släktträff

Så var det äntligen lördag och vår mytomspunna släktträff är ett faktum. Ett grymt helt jävla underbart superfaktum.

Idag har jag:

- Blivit väckt via telefon av min mor som hade lite otur när hon tittade på klockan
- Blivit bjuden på frukost av nämnda moder
- Kört 8 mil till "stugan" strax utanför Arjeplog
- Sett ett par gäng korkade renar
- Lyssnat på en fullkomligt galen hund som skäller på ett par gäng korkade renar
- Stängt av mobilen
- Träffat närmare hundra människor som alla på ett eller annat sätt faktiskt är min familj
- Spelat krocket
- Skjutit luftgevär
- Kastat pil
- Letat efter bortkastade pilar i blåbärsriset
- Smort in mig fem gånger med myggmedel
- Blivit sprejad med RADAR (gissa av vem)
- Ändå fått en generös handfull knottbett
- Ätit en massa god mat med tillhörande tunnbröd
- Ätit mer tunnbröd
- Druckit en massa vatten och sockerdricka
- Grillat falukorv
- Skrattat med mina kusiner
- Skrattat åt mina kusiner
- Tittat på när en skara modiga människor badade i det iskalla vattnet
- Tagit en massa kort
- Fått en lott i det stora släktlotteriet där man kunde vinna jättefina priser
- Insett att det inte var min tur att vinna
- Fått min kusin att ta kort på mig
- Upptäckt att min moster tagit kort när min kusin tog kort på mig
- Blivit solbränd (idag var den första soliga dagen på två veckor)
- Löst korsord (bidrog med två ord)
- Vilat i soffan i storstugan
- Visat lite aikido för Johnny (eh... säg inget till nån)
- Ätit nyfångad varmrökt abborre (smaskens!)
- Gett bort min efterrätt till bättre behövande
- Spelat fiol på kökstrappan ackompanjerad av min bror (tioliters plasthink) och Sven (gitarr)
- Tagit farväl av en massa underbara människor för den här gången
- Kört 8 mil tillbaka till Arvidsjaur
- Förundrats över att solen aldrig går ner i norrland på sommaren
- Köpt min första påse godis på flera månader
- Duschat av mig fem lager myggmedel och RADAR-rester
- Satt mig vid datorn och skrivit ihop min blogg
- Insett att jag har världens bästa familj

Jag har slut på ord för den här gången...

Inga kommentarer: