lördag 2 februari 2008

The power of 3G

I julas fick jag lära mig ett nytt uttryck:

GGG

Det är en klockren metod kan användas precis när som helst. Det är helt enkelt en framgångsformel för att må bättre, ta sig i kragen, ge sig själv en spark i baken, skaffa sig ett bättre utgångsläge, se saken bättre, vända på steken, sova lugnare, få mer gjort, komma till skott... you name it.

Så sug på den här:

Gnäll inte!
Gilla läget!
Gör något!

För gnäll är föga konstruktivt, läget kan jag själv välja huruvida jag gillar eller inte och det är väldigt lite som faktiskt blir gjort (som är bra för mig) om jag inte gör något själv.

I går satt den en P-bot på rutan när jag kom ut till bilen. Jag blev glad att den bara var på 150 kr istället för 300 som det var förra gången. Sedan konstaterade jag att jag faktiskt har parkerat gratis hela senaste året. Idag betalade jag boten och känner mig riktigt nöjd över att åter vara skuldfri.

Och bilen, den står numera på gratisparkeringen utanför kontoret.

3 kommentarer:

P sa...

Nä hur skulle man kunna gnälla på en p-bot, en fortkörningsböter eller dylikt? Det är ju som att sparka in i en vägg och hoppas på att den flyttar på sig och sedan skylla på otur eller idiotiska naturlagar om så inte var fallet.

G+G+G = G (gôrgött)

2maz sa...

G+G+G=3G (g... g.... göööörgött)

GxGxG=G (görgött)

Anonym sa...

The power of 3G: GuGGe...naturligtvis.