onsdag 20 juni 2007

And the winner is... Coop Forum

Jag hade ju som bekant lite problelm att få tag i en bänkskiva till ett humant pris. Gärna utan att behöva hyra en släpvagn för att frakta hem den också. Idag Följde jag med min mor som instrumentkonsult när hon skulle köpa ett begagnat elpiano. På hemvägen svängde jag in på Coop Forum utanför Karlstad, bara för att kolla om de hade några bänkskivor och vad de i så fall kostade. De råkade osannolikt nog just idag ha bänkskivor i ek till specialpris. 799 kr. Wow!

Ikea tar runt tusenlappen för samma skiva och Rusta likaså. Ok, min nyinköpta skiva kanske snurrar sig runt sin egen axel när jag väl försöker lägga den på plats, men, men... den var ju billig i alla fall.

En fogsvans och en svettig t-shirt senare så låg den i två delar i bakluckan på skodan och trängdes med ett elpiano. På väg hem till lilla Arvika kändes det som en riktigt bra dag, trots att vi hade en terrier med dålig andedräkt i framsätet.

Nu ska jag ta mig i kragen och skriva klart en offert för att sedan belöna mig med en kall öl på Olssons Brygga.

Livet är gött!

Inga kommentarer: