måndag 18 juni 2007

Oljad stavlimmad köksbänk i massivt... guld?

Nu när jag håller på att måla om köket, så vill jag naturligtvis samtidigt byta ut de två vita laminatskivorna från mitten av 1300-talet. Jag har ju sett hyfsat billiga skivor på Rusta, men som en sann förespråkare för att stödja sina lokala företagare, gick jag till närmasta snickeri och hörde vad de hade att erbjuda. Jag hade naturligtvis väntat mig en viss prisskillnad, men när han började budgivningen på 2500 spänn så kände jag att min patriotism inte var lika fast förankrad i plånboken som i själen.

Det bär mig emot, men det lutar onekligen åt en lånad släpvagn och en tur till Rusta. Om du skulle råka sitta på en ekskiva du inte behöver, så hör av dig!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Snälla!!! Ändra rubriken...du missleder mig! :D