torsdag 14 juni 2007

Perfect body 1.0

Jag är numera stolt ägare av ett medlemskort till Hälsokompaniet i Arvika. 1370 kvm nya frascha lokaler med toppmodern träningsutrustning. Jag har alltid fått för mig att det där med träning på gym, det är nog inget för mig. För det är ganska trist. Och oinspirerande. För att inte snacka om dyrt.

Tänk vad man kan få för sig saker och ting.

Jag började träna igår, och var även där idag. Jag har blivit polare med en hypermodern löpmaskin där kontrollpanelen ser ut som något man slitit loss från kommandobryggan på Star Trek Enterprise. Jag kan ställa hastighet, tid, kolla hur många kalorier jag förbränner, kolla pulsen, ja jäklar vad det är avancerat. Gud vad onödigt tänkte jag först. Gud vad coolt tänkte jag sen. Gud vad användbart tänker jag nu.

Det kostar mig 419 kr per månad. Fy fan vad dyrt säger de flesta. Värt varenda jävla öre säger jag. Det är en härlig miljö, jag känner mig motiverad och det är skitkul. Men framförallt: Jag går dit! Att utsikten är helt ok gör ju inte saken sämre om man säger så. Jag prioriterar det. Med glädje.

Mål nummer 1: Springa 15 minuter (2.5 km) och gå en halvtimme (ca 3 km) varje dag .

Och till alla er som rynkar på näsan och tycker att löpning är något man gör i friska luften, säger jag bara: Been there, done that and I'm not going back!

Men jäklar vad det skulle sitta bra med en pizza nu. ;)

Inga kommentarer: