torsdag 19 juli 2007

Den där järnvägsbilden...

Nu har jag äntligen fört över bilderna från Norrlandsvistelsen. Det går ju snabbt och smidigt när man har en såndäringa digitalkamera. Tänka att det finns folk som fortfarande envisas med att fota analogt. Guuud så 90-tal. ;)

Men om det nu hade kommit ett tåg, hade jag märkt det? Hade jag haft fullt upp med fotograferandet, eller hade jag hunnit undan i tid? Och varför ser jag så besvärad ut? Var det obekvämt, eller hade jag solen i ögonen? Var jag kanske livrädd för att tåget verkligen skulle komma, eller var jag bara trött på tjatet från resten av familjen?

Det får vi aldrig veta antar jag. Men en bra bild är det i alla fall.

13 kommentarer:

Gunilla sa...

Tycker nog att bilden hade blivit betydligt bättre med ett tåg i bakgrunden jag..

2maz sa...

Jo, lite mesigt var det att inte invänta tåget, det måste jag erkänna.

Gunilla sa...

Vid 18-tiden brukar det ju komma ett gods-tåg här i stan...jag hämtar dig strax innan så knäpper vi ett nytt..

Tommy sa...

Klockan är nu 19:20.....
Kom det nåt tåg?
=D

2maz sa...

hahaha... Det känns skönt att ha såna underbara vänner som hjälper mig att stämma träff med godståget. :-P

*river ur ett par sidor ur testamentet*

Tommy sa...

Som man bäddar får man ligga....

Comvidare sa...

Äh, vem försöker du lura egentligen. Du vill bara att nån ska uppmärksamma din nya platta mage. Mallgroda!

2maz sa...

Nehej, så är det inte alls... du har absolut fel... det skulle jag aldrig... nähä!

(och hur f*n gör man för att ta bort oönskade kommentarer nu då!)

Gunilla sa...

Tommy! Tro mig..jag försökte verkligen... malde ner diverse piller från jobbet så att han skulle bli omtöcknad..vilket också fungerade..men mina muskler, som befinner sig i dvala, orkade inte bära honom till spåret.
Så hur löser vi detta enklast?? Säger att en ny lunchrestaurang öppnat kanske..med namn Järnvägen? Han lär ju gå dit frivilligt då iaf. Du når mig via kommunväxeln om du kommer på nåt annat bra..fotot måste ju tas!

Tesa sa...

Och jag som inte (ännu) har några orsaker om att försöka radera dig från jordens yta genom att tipsa om tågtidtabellen ;) säger: skön bild! Fast du ser onekligen lite för glad ut för att ligga där!

Anonym sa...

Ny i sammanhanget. :-)

Kul att det finns fler som gillar järnvägsspår. Jag har hört att det finns många fina sådana runt om i vårt land. Kanske ska vi kolla in några lämpliga vid tillfälle? Har vi tur kommer det kanske ett tåg också...

2maz sa...

Är det något speciellt spår i någon speciell del av vårt avlånga land du tänker på? :)

Anonym sa...

Nja, tjaa-a... Här i Dalarna har jag hört att de ska vara bra. Kanske kunde vara något? De ligger fint uppbyggda på gamla banvallar. Kan vara vackert att balansera på, intill en forsande älv. Det vore kanske bättre än att lägga huvet på spåret? Eller?