tisdag 21 augusti 2007

Sovmorgon... *gäääsp*

Jag vaknar utvilad. Gött. Kroppen är sådär härligt trött efter träningen igår kväll. Klockan är en bra bit efter tio, och jag har inte en tillstymmelse av ångest över att jag inte är på jobbet. Faktum är, att när jag tittar ut genom fönstret och ser solen på den klarblå himlen, så känner jag att det kanske är dags att ta lite semester... igen. Bara idag. För att jag kan.

Ja, så får det bli. Vi får se hur det blir efter lunch. Kanske blir det lite jobb då. Kanske inte.

Och du som nu sitter på jobbet och surar över att semestern är slut och att det är ett helt år kvar till nästa semester. Du som tänker "fy fan vad bra du har det som kan vara ledig när du vill". För det finns ju alltid någon missunsam jäkel därute, eller hur? Inte just du, men garanterat någon. Till denne "någon" vill jag bara säga: Ja, fy fan vad bra jag har det som kan vara ledig när jag vill!

Jag menar, visst vore det skönt med en glass i solen? Riktigt gött faktiskt? Jamen så ta dig en glass i solen då! Världen går inte under för att du lägger jobbet åt sidan och unnar dig en glass i solen. Jag lovar, jag har provat. För du är garanterat värd det, eller hur? Tänkte väl det. Och den chef som inte förstår det, förtjänar ändå inte att ha dig som anställd. Skulle han kicka dig för att du går ut i solen en stund och tar dig en glass? Troligtvis inte. Och skulle han göra det, så kan du ju alltid ta med polarna på en skön helkväll och repa in coola mönster på hans nya BMW. Det är rätt kul... har jag hört.

Ja, ja, skulle du mot förmodan ha en kvinnlig chef så får ni väl... tja, hälla socker i tanken på hennes rosa EU-moppe eller knuffa omkull cykeln... eller nåt.

Är du orolig över vad il capitano ska säga? Jamen så knalla upp och säg (som den självklaraste sak i världen) "du, jag ska gå och köpa mig en glass, ska du hänga på eller vill du att jag köper med mig en till dig när jag kommer tillbaka?".

Förutsätt framgång.

En spinoff från gårdagen har blivit att jag har börjat fundera lite på hur man kan göra det roligare på jobbet. För folk i största allmänhet. Så att man inte behöver gå och må dåligt på söndagen över att det snart är måndag... typ. Men jag återkommer om det. Känns nästan som en affärsidé faktiskt. Någon som är intresserad att spåna lite idéer?

Grym möjlighet: Stefan ringde precis och sa att de har ett par platser kvar på höstens NLP-Practitioner. Låter det intressant? Gött, hör av dig till mig nu. Då första kursveckan går av stapeln den 28 augusti, finns det utrymme för en synnerligen kreativ prissättning i dagsläget.

Kram på er där ute!

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Faktura-adress?

2maz sa...

När jag betalar din kurs menar du? :)

Gunilla sa...

Jag blir så imponerad av att du är så snabbtänkt emellanåt..har du också gått Mulle-skola? :)

Tesa sa...

Betalar du min med? :) En kurs eller två skadar aldrig, tyvärr har jag inte råd att utveckla mig själv riktigt på det sättet än.

Comvidare sa...

Jag skulle nog behöva en tågbiljett också utöver kursavgiften. Tillämpas kreativ prissättning där med?

Hör du nåt om att "vildarna" häruppe också behöver civiliseras genom NLP så kan du väl hojta till!

2maz sa...

Sorry, jag har inget avtal med SJ. ;)

Tommy sa...

Det kan verka så, som du åker.... =D

2maz sa...

Hahaha... touché.