torsdag 23 augusti 2007

Torsdag - dagen innan...

Solen skiner på en klarblå himmel över Arvika igen. Jag sitter och tittar ut genom fönstret och funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Jag börjar nog med att hälsa på Tildorna i Hantverksmagasinet. Kanske köper jag mig ett nytt skissblock. Tildorna gör alldeles underbara skissblock. Och massor av andra underbara saker. Jag har egentligen redan alldeles för många, men det finns alltid plats för ett till. Skissblock och böcker med bilder som inspirerar mig är jag svag för. Det får mig på bra humör. Tänk att en blyertspenna och lite papper kan skapa så mycket glädje? En del köper ny bil. Jag köper ett nytt skissblock. Så kan det vara ibland...

C ska ha kalas snart, så jag måste göra hans inbjudningskort idag också. Efter det blir det lite telefonerande och framåt eftermiddagen blir det lite "riktigt" jobb. Sånt där jobb som förhoppningsvis drar in pengar.

Imorgon är det fredag. Då ska man ha en massa planer inför helgen. Och planer finns det, men inget är spikat än. Helst ska man ju göra något som gör att det känns bra när man går till jobbet på måndag morgon. Något jättekul. Något som dämpar vardagsångesten som kommer smygande redan på söndagskvällen. Så att man kan basunera ut att "jävlar vad kul jag hade i helgen!" när man möter arbetskamraterna i fikarummet. Men jag tycker det är kul att gå till jobbet oavsett vad jag har gjort under helgen. Sen har jag å andra sidan inga arbetskamrater jag måste imponera på heller. Alone in the sun. Allt ljus på mig.

Just nu är det härligt att vara jag.

Inga kommentarer: