onsdag 15 augusti 2007

Gött i ogöttet?

Sitter och väntar på att min vän och kollega i Hufvudstaden ska få tummen ur och göra något produktivt ikväll. Han sitter och skriver mail till Lorden 2, som i sig är ett fullkomligt eget kapitel i Arvikas undre webbvärld.

Nåja, under tiden så läser jag mina vänners bloggar och kommer, bara sådär, på ett helt nytt uttryck. Igen. Begåvad eller felkopplad - avgör själva.

Reflektion: Istället för att använda uttrycket "tur i oturen" (eftersom jag inte är någon stark förespråkare av varken det ena eller det andra) så föreslår jag att man använder "gött i ogöttet". Jag menar, det kan ju vara så att något är riktigt ogött (som inte alls har något med tur eller otur att göra), men ändå så kan det finnas något gött i det. Om jag slår mig på tummen med hammaren t.ex. så är det inte otur, bara jäkligt klantigt. Däremot är det hyfsat ogött. Sen var det kanske gött att jag hade just en hammare och inte en slägga.

"Inget ont som inte har nåt gott med sig" gäller ju inte alltid heller, eftersom det inte behöver handla om ondska, bara ogötthet (hahaha... sug på den du).

Både otur och ondska kan ju klassas som ogött, samtidigt som godhet och tur känns ganska gött, eller hur? Så jag tycker personligen att jag har gjort en förträfflig upptäckt såhär framåt småtimmarna en helt vanlig onsdag.

Gött, eller hur?

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Du är väl för underbar ändå! :)

Tommy sa...

Hur sent var det egentligen???

2maz sa...

Hyfsat sent. ;)