fredag 17 augusti 2007

Nämenvaf... har du inte bloggat?

Jag har fått förfrågningar från flera håll idag varför jag inte skrivit något i bloggen idag (torsdag). Eller som "någon" lite drygt uttryckte det: "... för inte har du väl jobbat?"

Så nu ska jag be att få tala om, att det är faktiskt just så det är. Jag har jobbat. Stenhårt. Jag har jobbat som en... eh... en av de där små snubbarna som bygger en massa grejjer i fraggelberget. Ni vet, Dozarna! himla hårt har jag jobbat idag. Hej och hå... typ. Akta dig vad jag har fått mycket gjort. På riktigt faktiskt.

För jag sa väl att det skulle börja hända saker?

Och där ju så, att när du sprungit en mil så förändras du som människa. Du blir lite av en ikon. En förebild för andra människor. Ja, en vardagshjälte helt enkelt. Jo, det är sant, jag lovar... men framförallt så får du skavsår på ställen som tvingar in dig i kreativa tankemönster kring hur du ska klara av en hel dags sittande. Om du nu t.ex. skulle behöva jobba och sitta ner. Samtidigt.

Rätt ogött faktiskt.

Apropå vardagshjältar, så vill jag dela med mig av en av mina absolut största inspirationskällor på vardagshjältefronten, näst efter Bruce Willis. Jag pratar naturligtvis om... Thunder. Följ den här länken, och klicka sedan på elfte alternativet uppifrån, "Thunder gäst". Som en frisk fläkt av Wunderbaum i en förortstaxi. Uh... gött.

5 kommentarer:

Tesa sa...

Dozarna? Men de får ju hela spektaklet nedrivet stup i kvarten, inte vill du väl jämföra dig med dem? ;)

Tommy sa...

Fast lite motsägelsefullt att blogga om att man jobbar eftersom man per definition inte jobbar då man bloggar om det inte är så att själva bloggandet hör till nämnda arbete vilket det inte verkar vara i just det här specifika fallet då det inte utgår någon som helst betalning efter att ha fullföljt bloggandet som ju tydligen inte var ett arbete.

Så det så.

Comvidare sa...

I mitt nya liv ingick planen att inte blogga på betald arbetstid. Det gick nästan. Men jag försöker, inför mig själv, att förstora upp fördelarna. Jag håller mig uppdaterad. A'jour. Sånt är värt mycket pengar. Faktum är att jag borde ta ut övertid för det här inlägget. Jobba sent en lördagskväll. Sånt kostar!

2maz sa...

Du Tommy, jag har en hel påse kommatecken över som jag inte använder om du skulle vara intresserad.

2maz sa...

Tesa, som estet har du väl hört uttrycket "kill your darlings"? ;)

Förresten så var det ett avsnitt där Mooki fick alla Fragglar att sluta äta upp Dozarnas byggnadsverk, varpå Dozarna var tvungna att flytta. Det ingick nämligen i deras ekologiska system att Fragglarna skulle äta upp deras byggen, så de kunde bygga nytt.

Så det så. ;)