måndag 27 augusti 2007

Monday...?

Alltså... det här är inte bra. Måndagar har börjat bli svårstartade. Trött, uttråkad och oinspirerad. Går inte att jobba. Eh.. jag väljer att inte jobba. Jag gör nåt annat. Något som inte är speciellt vettigt ur ett ekonomiskt perspektiv. Eller kanske "ekonomipolitiskt inkorrekt"? Någon envisas dessutom med att faxa reklam till min telefon på jobbet. Sex gånger i rad. Så när jag svarar möts jag av ett "piiiip" som späder på min tinnitus ytterligare. Jag ser inte ens vad det är för nummer. Ondska. Må dina skor skava i evighet!

Nej, det blev ingen bra start på dagen idag, så jag gör en reboot helt enkelt. Går och lägger mig och startar om dagen. Så om en stund tänker jag vakna på ett strålande humör och börja dagen med att träna. Sedan ska jag börja med min första. Den där första av "en varje vecka". Jag tror det kan bli bra. Riktigt bra.

Och till er som likt mig behöver piggas upp en smula på måndag eftermiddag, här kommer dagens bredbandsleende:

2 kommentarer:

Sara den rara sa...

Hallå där vännen!
För att fördriva din tid lite mer när allt känns så väldigt "måndagskt", så kan du ju kika in på min blogg och anta utmaningen du blivit utsatt för! Kramar

Tesa sa...

Hur känns det nu så här på torsdag då? :)