lördag 1 september 2007

Personligt entreprenörskap, slåtter och kamomillte

Tesa has left the building. Hon kom på besök idag ända från kulturmetropolen Torsby för att prata möjligheter, jobb, företagande, värmländskt jordbruk, mac vs PC, prepress vs webb, lokalkännedom och inte minst, för att bjuda på kladdkaka bakad av Jim Carrey. Vilken tur att jag precis köpt en ny soffa! Vi har fikat mest hela tiden, men hann faktiskt gå på en spontanföreläsning av Stefan Olsson från Universe Imagine om personligt entreprenörskap. Ok, jag är redan såld på idén, men jag tycker verkligen att det är grymt bra. Go Stefan!

När vi kom tillbaka till kontoret (sa jag att jag köpt en ny grymt snygg soffa?) och jag efter en stund skulle bjuda på tekopp nummer två, så erbjöd jag valet mellan grönt te eller kamomillte ("pest eller kolera" som hon så målande uttryckte det). Så jag bestämde att kamomillte var vad som skulle serveras. Första responsen blir, "men jag har hört att kamomill är cancerframkallande...?".

Nu är det verkligen inte meningen att verka som en nördig hälsofanatiker, men jag kan inte låta bli att le åt en sån skön kommentar. I synnerhet när det kommer från någon som precis kommer in från en rökpaus i regnet. Klockrent. Men eftersom Tesa är en lite wild'n crazy tjej, så tog hon ett bestämt steg utanför sin trygghetszon, bestämde sig för att leva lite farligt och drack sitt kamomillte utan att tveka. Respekt.

Tack för en härlig start på min lördag!

Oh... glömde nästan. Då ämnet kom upp idag, så har jag nu ändrat så att man kan kommentera i bloggen även om man inte har något konto på Google. Tror jag i alla fall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hey, det funkar ju att kommentera! =) Jag hade ett jätteinlägg till din lekparksstory, men eftersom jag inte hade nåt blogger-konto så kunde jag ju inte posta det... och det såg jag förstås inte förrän jag skrivit klart. Snopet!

2maz sa...

Snälla, kan du inte skriva om det? Jag menar... jag har ju hjälpt till att rösta fram dig till Helsingborgs bästa lookalike juh? ;)

Anonym sa...

Hej! Igår hittade jag en överraskande blogg när jag gjorde en liten google-undersökning på hur vitt spritt uttrycket personligt entreprenörskap är ... Roande, levande, språkekvilibristiskt - varför har du inte mejlat mig länken för att förgylla min vardag?

Nu vet jag i alla fall! Så nu ligger du på mina favoriter, så klart. En av dem som platsar under ordet favoriter, och inte bara "bokmärken". =)

2maz sa...

Hej Linda! Kul att du hittade hit, och alldeles av dig själv också! :)

Det är inte många som blivit tipsade om bloggen faktiskt, och jag har i dagsläget ingen aning hur många som läser den. En handfull eller två kanske? Ska se om jag kan hitta någon statistik man kan plugga in på sidan så småningom. Vore kul att veta.

Jag måste ju bygga upp en trogen läskrets inför lanseringen av min första bok. ;)

Anonym sa...

Härligt! Ser fram emot det med förväntansfulla ögon, ivrig som ett barn ... /L