torsdag 18 oktober 2007

6, 7, 8 och... nio av tio!

Hopplöst efter i bloggandet. Igen. Jag har läst tiodagarsbloggen varje dag och kommenterat en hel del där, och inser nu att jag försöker hitta en ursäkt för... eeh... äh... såhär har det varit i alla fall:

Måndag (dag 6): Tanken var att jag skulle ge mig av norröver under eftermiddagen så jag jobbade järnet under dagen för att lätta mitt samvete. Vid halv fyratiden fick jag skjuts ut till Åmotfors av min mor och köpte den där bilen som jag tjatat om. Efter mycket "0m" och ännu mer "men", så kom jag iväg. Alldeles för sent. Men bilen gick som ett skållat troll över höjderna och jag kom fram i ett stycke. Alla sa att det skulle vara kopiösa mängder med älg (typ stora klasar) på vägarna men det var ren och skär lögn, för jag såg inte en enda.

Summering: Underbart med "ny" bil! Frihet i en liten plåtask.

Tisdag (dag 7): Var på anställningsintervju i Mora. För att öppna dörrar och skapa fler möten i mitt liv skrev jag in mig hos Manpower för knappt två veckor sedan, och nu hade de hittat ett jobb åt mig. Trodde de. Trodde jag. Det visade sig att så inte var fallet. När jag kom hem insåg jag hur otroligt bra jag har det. Hur otroligt skön livssituation jag egentligen befinner mig i. Jag insåg att alternativet skulle kunna vara hur illa som helst. Det fick mig att bli på ännu bättre humör och hitta ännu mer inspiration och glädje i mig själv och mitt jobb. Tänk vad en anställningsintervju kan ställa till med.

Summering: Wunderbaum! Livet luktar gott!

Onsdag (dag 8): Jobb, jobb, jobb. Sumpade en massa tid på en anställningsintervju igår, så jag har en hel del att ta igen. Jag sitter åtskilliga timmar med felsökning och bestämmer mig för att förstå varför det blir som det blir. Varför det inte blir som det borde. Målmedvetet letar jag igenom tonvis med kod, testar, analyserar och fattar ingenting. Hittar helt oväntad inspiration tack vare David. Framåt kvällen hittar jag lösningarna en efter en. Jag är grym. Silicon Valley here I come!

Summering: Med rätt inställning kan man t.o.m. bygga en webbsida!

Torsdag (idag!): Läser på tiodagar.se, skriver en jättelång kommentar och begrundar min tillvaro. Det har gått bra. Det har gått riktigt bra för mig. Jag har höjt min lägstanivå och skjuter numera undan negativa tankar per automagi. Det kan vara så att jag har uppnått en kritisk massa när det gäller mina stärkande tankar. Att det rullar på av sig självt nu. Bara sådär...

Summering: Det kommer att bli en intressant dag i många avseenden. Det är inte omöjligt att jag återkommer under dagen med nya sköna betraktelser ur den där verkligheten.

Gå in på tiodagarsbloggen och skriv ner vad du är tacksam för!

5 kommentarer:

P sa...

Efter i bloggandet? Ha ha, du har inte läst min.

2maz sa...

Ja, allt är ju förhållandevis relativt på den fronten. Men nu hade jag ju ambitionen att blogga varje dag under tiodagarsutmaningen, men jag tog mig helt enkelt friheten att prioritera annat.

Anonym sa...

Och jag är tacksam för dig! Men jag hinner inte skriva det i nån lista just nu :)

Kramar i massor!

Anonym sa...

Jag gillar automagi!

2maz sa...

automagi.se är fortfarande ledigt. ;)