tisdag 9 oktober 2007

Bra begagnad bil sökes!

Jag lever ett liv under ständig förändring, vilket just nu innebär att jag ännu en gång tänker ta mig an titeln som bilägare. För etiketter är ju som bekant viktigt. Men för att kunna genomföra det behöver jag en bil. Och för att få tag i en bil behöver jag hjälp. Så om någon har tips på en bra begagnad bil så hör gärna av er.

Jag är fullt medveten att jag kommer bli blåst oavsett hur jag gör, men vill bara upplysa potentiella lycksökare att mina goda vänner Slobodan med kniven och Kött-Micke från Skillingmark har erbjudit sig att ta hand om eventuella garantifrågor.

Jag slänger med lite riktlinjer som ni inte alls behöver bry er om.

Årsmodell: -97 framåt.
Miltal: Under 20 000 mil.
Skick: Rost- och skadefri.
Övrigt: Drag (det enda som är kompromisslöst), djur- och rökfri, välvårdad (haha.. som att någon skulle säga nåt annat) och bensinsnål (ingen cityjeep med 4WD alltså).
Modell: Helst en snygg, men jag är öppen för förslag. Färg kan diskuteras men definitivt inga öststatsbilar. Nej, inte ens om de gått 3 mil och har har varit parkerade i garage sedan de köptes. Forshagamoppe ej av intresse.
Pris: 25-50 000 kr.

Generös hittelön utlovas.

8 kommentarer:

Anonym sa...

SAAB till salu...drag får du ordna själv..kompispris så det förslår.. jag skulle aldrig lura dig! :)

2maz sa...

Två frågor:

1. Vad är "kompispris"?
2. Vad är det som behöver fixas på den, förutom turbon och högtalarna?

P sa...

Du glömde skriva miljövänlig, bensinsnål och tillverkad av arbetare med en dräglig tillvaro.

2maz sa...

Hm.. en av tre ska jag lägga in direkt.

Anonym sa...

1: kan diskuteras
2: inget vad jag vet för då hade jag redan bytt in den mot annan bil

John sa...

Nej, nej och åter nej .. Ledsen att behöva leka storebror men du ska INTE äga bil Tomaz .. Det ligger INTE i dina gener att vara bilägare .. ;-) .. Om du nu måste äga en bil köp för H-E en NY bil typ Aygo .. ( http://www.aygo.se ) eller liknande sak .. Går säkert att få med dragkrok efter lite fjäsk ..

Understryler det en gång till .. det ligger INTE i dina gener att äga bil .. blir bara DYRT och åter DYRT .. ;-)

Tesa sa...

He he...man kan ju prenumerera på den dessutom! :D

P sa...

Aygo verkar ju skitfrän. Åsså får du parkera gratis i för det är sån där miljöbil + trängselavgiftsreduktion. Jämt görbra om man ska till t.ex. Älvdalen.

Åsså behöver du inte sälja den när ni flyttat till ett civiliserat samhälle med kollektivtrafik o cykelbanor.