tisdag 13 november 2007

623 spänn...

Jag fick ett paket idag. Det var böcker. Böcker som jag beställde förra veckan och hoppades att jag skulle ha fått redan i fredags, men det strulade tydligen lite för Adlibris. En bok blev restnoterad och till slut så bestämde någon att de tre andra böckerna skulle skickas ändå och helt enkelt skicka den sista boken när den dyker upp från förlaget. Bra tänkt tycker jag.

Så idag fick jag paketet. Jag har saker jag måste göra ikväll så jag prioriterar inte läsning just nu, men kan inte låta bli att bläddra lite i böckerna ändå. Bara kika lite. Och jag fastnar. Oj vad jag fastnar. Vill inte lägga ner dem. Men till slut så lyckas jag slita mig. Jag inser nu att det här troligtvis är något av det bästa i bokväg jag någonsin hållit i mina händer.

Vilken underbar känsla av inspiration, insikt och 100%-igt rent lyckorus!

Även om jag inte läst böckerna än, så kan jag inte annat än rekommendera dem.

Idébok - Fredrik Härén
Härarbeta - Teo Härén
Idébok för föräldrar - Fredrik Härén

Det kommer att vara dina i särklass bäst investerade 623 kronor på den här sidan millenniet. Författarna återfinns på www.interesting.org som som helt klart är värt ettt besök. Där kan man även läsa de första 30 sidorna av varje bok i PDF-format.

Om skepticismen kommer krypande och du känner att du faktiskt har en hållbar anledning till att inte köpa böckerna så är du troligtvis den av oss som behöver dem mest.

8 kommentarer:

Tesa sa...

Idéboken (den första) står i min bokhylla också sen flera år tillbaks! :)

Men vad är Härarbeten?

P sa...

Ad libris. Väntar nu på kurslitteratur som jag beställde i måndags (alltså 9 dagar sedan) som jag behöver för en tenta på fredag. Inte jätteglad.

2maz sa...

--> Jadu Tesa, "Härarbeta" innebär enligt författaren två saker:

1. Att arbeta på den bästa möjliga platsen (avsett om det är på kontoret, hemma eller någon helt annanstans).

2. Att få nya intryck och nya idéer genom att fysiskt förflytta sin arbetsplats.

--> Käre broder, kanske skulle du ha lite längre framförhållning? ;)

2maz sa...

Förresten Tesa, har du skrivit några egna idéer i boken, eller står den där i bokhyllan med oskulden i behåll?

Anonym sa...

Jag läser dina ex först så köper jag dom sen jag :)

Tesa sa...

2maz: Självklart har jag skrivit i den, även om det var ett tag sen nu! Kompisen binder dem dessutom på sitt jobb, så han försökte ge mig ett ex till! :) Min är från 2003, så det kanske är dags att uppdatera...

Härarbeten låter som en bok för mig. Det börjar hända grejer nämligen! ;)

2maz sa...

Du, kan man få prata lite med "din kompis" kanske? ;)

Vad är det förresten som börjar hända? Kan du inte ge en liten ledtråd i alla fall?

Tesa sa...

Ha ha! Jag ska prata lite med vännen så får vi se! ;)

Ledtråd: Du minns besöket hos dig i somras?
Det är nog på G nu... jag har fått tillåtelse iallafall från högsta ort och även påbackning, även det från högsta ort, att jag bör ta ledigt då och då vid behov för att utföra det, det är full förståelse bakom! :)
Fast det är fritid endast tillsvidare. Så nu har jag sisådär 15 böcker hemma om ekonomi som ska plöjas för att jag ska ha lite på fötterna innan det händer något mer!
Goda råd och tips mottages tacksamt! :)