lördag 5 januari 2008

2008 – Året då allt hände

Det var då jag…

… äntligen satte mig ner och tog fram en portfolio med illustrationer.
… byggde en enkel men glittrande härlig webbsida för min illustratörsverksamhet.
… efter en effektiv marknadsföringskampanj, som började med de berömda guldkuverten, lyckades skapa värdefulla kontakter som på allvar satte fart på min illustratörskarriär.
… startade min första webbutik.
… avslutade renoveringen av kampsport.se och började tjäna seriösa pengar på annonsering.
… skrev klart min första bok.
… började min bana som föreläsare.
… på allvar började lyssna mer på mig själv än på andra när det gäller viktiga beslut i mitt liv.
… seriöst började snabbläsa vilket resulterade i att jag läste en ny bok varje vecka.
… vågade ta steget till en svart blogg, bara för att jag tyckte det såg coolt ut.
... jobbade mindre och tjänade mer pengar.
... tillbringade mer tid med människor jag tycker om.
… förverkligade mina drömmar, en efter en.

10 kommentarer:

Anonym sa...

vilket underbart år som väntar =)
Mer NLP till folket!!!
ha de bäst!

Anonym sa...

En ännu bättre lista! Såna vill jag också göra.

Anonym sa...

Och cool, ny, svart framtoning!

Tesa sa...

Och bytt profilbild. Snyggt! :)

Anonym sa...

Ja, det där självporträttet är grymt!

2maz sa...

Ja, 2008 kommer onekligen bli ett stort. Kul att ni gillar porträttet. :)

Och Kicki, det är bara att göra en lista. Det är lätt och går snabbt! :)

Anonym sa...

Vet det. Ska bara .... först...

Tesa sa...

Ja, talang har du ju helt klart. Ännu roligare när du kombinerar talang med smarthet och självutveckling. Det är inspirerande för andra också!

Hade du gjort nån portfolio som man kan nå och kika på, eller är den inte riktigt klar än?

2maz sa...

Portfolion är inte klar än, men jag kommer att lägga upp alla mina verk på bloggen, så ni kan följa utvecklingen. :)

P sa...

Svart hemsa...just soo 90´s. (o det betyder bra tror jag)

Du glömde "året då jag besökte min bror med min nya kärlek o hade a hell of a time".