torsdag 10 januari 2008

Ibland händer det inte

Med tanke på mitt förra inlägg så tänkte jag göra slag i saken och göra något jag inte brukar göra. Inte så ofta i alla fall.

Så för att bryta mitt mönster köpte jag idag fyra trisslotter när jag var och handlade (det händer extremt sällan, eftersom det bara brukar bli en... eller möjligen två).

Men fastän det gått länge sedan jag sist köpte mig en trisslott, så blev resultatet konstigt nog samma som det brukar. Ingen vinst med andra ord.

Hm... men om jag köper fem nästa gång kanske?

5 kommentarer:

Tesa sa...

Du köper alltså lotter vanligtvis också? :)
Jag har slutat med det där, eller rättare sagt - aldrig börjat.
Alla säger till mig, att om man inte spelar så vinner man inte. Fast jag har insett att när det handlar om lotter - då är inte jag vinnaren på att ens försöka.

På jobbet började de spela på hästar. Jag frågade hur mycket jag sparat på att inte vara med (la första gången bara): 600 spänn!
Ok, tyckte jag, det var ju bra!

På sätt och vis är försvaret som kommer från en som hoppas, på en sådan kommentar väldigt likt en missbrukares - helt irrelevant och felaktigt i förhållande till hur situationen verkligen är.

Försvarstalet jag fick: Men OM vi hade vunnit, då hade du varit utan och OJ vad vi kunnat göra mycket då!

P sa...

Triss(tess)lotter är skiten. Jättelätt att vinna, jag har iaf vunnit 12 000 de senaste åren. Men det krävs talang och kontakter. Åsså ett bra CV så klart.

2maz sa...

Drygo. Var det inte så att det var på en lott som mamma gav till dig? Hon är iofs en grym trisskontakt.

Tesa sa...

Mhm...vart tog det andra inlägget efter det här vägen??

2maz sa...

Det kändes inte riktigt bra. Behöver göra om... ändra... tänka igen.