onsdag 16 januari 2008

Ok, då ska vi se då...

De vill alltså ha besked om när jag kan börja, och det ska de få när vi möter upp i Karlstad för ett möte med en reklambyrå och ska diskutera upplägg för en genomgripande grafisk profil för Mora kommun. Och när var det nu då..? Eh.. jo just det ja... imorrn förmiddag. Hm.. ja då har jag ju gott om tid att fundera över den saken.

Ok, då behöver jag bara klura ut hur mycket tid jag behöver för att avsluta de projekt jag tagit på mig att slutföra och... eh... bestämma hur jag ska göra med kontorslokalen. Åsså var det detta med lägenheten här hemma. Den ska jag väl ha kvar ett tag, men... eeeh... hur gör jag med telefon och Internet här hemma då... hm...

Apropå telefon så lär jag ju inte behöva den längre på kontoret oavsett hur jag gör där. Om man inte behöver abonnemanget för bredbandets skull... som jag ju bör ha kvar om jag ska ha kvar lokalen... typ. Får kolla upp det där.

Men om jag inte ska ha kvar kontoret, var ska jag då ha alla möblerna som står där? Hm... jag kanske kan trycka in dem i lägenheten. Under sängen kanske? Fast ritbordet blir lite bängligt att få in det måste jag ju erkänna. Men det kommer ju inte att bli lika trångt som hos Tommy i alla fall, som får frakta tillbaka fyra kubikmeter serietidningar till sin lägenhet.

Jag har ju ingen aning hur lång tid det tar innan vi får en lägenhet i Mora, och innan dess kan jag ju inte släpa med några extra datorer eller skrivbord upp. Om jag ens kan det då. Ska jag sälja av det kanske? Jag har ju redan en laptop för mycket. Kanske ska jag slänga in en annons i AN och försöka få in ett par hyresgäster på kontoret...?

Men då måste jag definitivt göra mig av med vinterdäcken som ligger där... alla åtta... och akvariet. Och det där extrabordet jag köpte åt programmeraren i våras. Han som bara försvann. Jorusåatt...

Det är inte utan att det känns lite rörigt just nu...

... faktiskt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Att det känns lite rörigt är ditt straff. Så det så.













Men det blir bättre ska du se. När du målat klart köksluckorna osv menar jag...;)

2maz sa...

Nu ser jag din text väldigt dåligt.

P sa...

Äh, nu ska du ju bli månadslönsmänniska så vänta du med att säga upp lite grejer. Man skulle kunna se det som en investering i lite lugn och ro.

2maz sa...

True... so true.

Tesa sa...

Säger detsamma som Pärra ungefär, gör dig av med grejer när du väl är på plats och vet hur du vill ha det.

Förresten, behöver inte Tommy ett litet kontor nu? Han som funderat på eget?
Och så vet jag en kille till i Arvika som funderat över studiomöjligheter (kompis till Tommy) som kanske är intresserad om lokal finns. Kanske vill de dela möjligheter? Han har dessutom källare på sitt hus, han kanske kan tänka sig att förvara en del av möblemanget så länge, kanske nån vettig överenskommelse?
Typ, toppen kanske, åtminstone en del av hyran, kanske hela, fixad?

Lägenheten, du äger väl den? Hyr ut i andra hand, sov på soffan hos kompis när du väl är på besök. Kanske sova på kontoret...
Stäng telefon o bredband i lägenheten men behåll på kontoret. Typ...

Tesa sa...

F-n annars hade jag tagit kontoret, inga problem men du var lite för snabb för mig, jag är liksom inte helt "etablerad" och igång än! :)

2maz sa...

Jag äger inte lägenheten dessvärre, utan det är en hyresrätt. Men den går alltid att hyra ut i andra hand om inte min käre hyresvärd skulle sätta sig på tvären. Men den ska jag ju ha kvar tills allt känns seriöst bra i alla fall, så det är kontoret som är nummer ett.

Kan du kanske slänga iväg ett mail med lite uppgifter om personen ifråga som kanske behöver studiolokal kanske?

Om jag nu var lite snabb, hur lång tid behöver du innan du är "etablerad" och igång? :)

Tommy sa...

Mina serietidningar!!

Då måste jag ju få tummen ur och kränga iväg ski.. de värdefulla tidningarna.

"Studiomannen" skulle säkert kunna använda en del av lokalen. Han lystrar även till "41-åringen" och "Traderamannen".

Visst skulle jag ha behov av lokal men bara om jag får bidraget. En och annan femma kan jag säkert hosta upp. =)

Enda nackdelen med lokalen är alla ljudprylar och vinterdäck och akvarium och soffa och ritgrejer och annat som tar upp plats.

Återkommer i ärendet.

2maz sa...

Soffan är bra att ha och sitta i, ritbordet kan vi dra in i nåt hörn, vinterdäcken får jag rulla in i de skuggigare delarna av förrådet, sommardäcker ska säljas och akvariumet likaså. Ljudprylar är det inte så mycket kvar av för tilfället, så det ska vi nog kunna lösa.

Summa summarum så ska det nog kunna rensas upp nog mycket för att du ska kunna trycka in en dator och en papperskorg här i alla fall. Förutsatt att du får sålt ski.. eh.. de värdefulla tidningarna förstås.