tisdag 15 januari 2008

Den där sköna känslan av att vara bäst

Ok, det är inte riktigt politiskt korrekt att som svensk använda både "jag" och "bäst" i samma mening men ibland är det oundvikligt. Som nu.

För om jag är den sista kvar utav ett drygt sextiotal sökande till en tjänst, jag då måste jag väl ändå vara bäst. Bäst för just den tjänsten. Just nu i alla fall. Eller... i alla fall av de som sökte den.

Och det är ju onekligen en skön känsla att bli vald. För jag tycker om att bli vald. Eller "att vara populär" som det så fint stod i ett litet personlighetstest som jag fick se resultatet av igår. Det är lite som när man spelade brännboll på mellanstadiet och blev vald först. Nu hände ju det aldrig mig, eftersom det var en av få bollsporter där jag aldrig lyckades träffa bollen. Men jag kan föreställa mig hur det kändes för de som verkligen blev valda. Och i synnerhet den som blev vald först.

Uuuh va gött.

Men nu har jag alltså blivit erbjuden ett nytt jobb. En sån där anställning. En anställning där jag får jobba med något som jag faktiskt brinner för. Inom kommunen. I Dalarna. Hade du satsat en hundring på det för ett halvår sedan? Inte en chans. Man får ju fyra trisslotter för en hundring.

Kommunaltjänsteman Tomas Dahlin. Hur många vuxenpoäng får jag för den?

14 kommentarer:

Tesa sa...

Jeddrans kommunalarb....host host....GRATTIS!!! ;)

Tur att du behåller lite av din mänsklighet åtminstone däremellan.

Fan va gött, grattis igen! :)

Anonym sa...

Tycker kommunen är den som ska gratuleras, och som ska delas ut poäng till, för god sorteringsförmåga. Mitt grattis och poäng går till dem! Har du tackat ja, då? Och vad blir din titel utöver kommunaltjänsteman?

Anonym sa...

Jag tror jag ska göra studiebesök i Mora inom en snar framtid...sen ska jag göra ett nytt om ungefär 6 månader... och då ska vi se vad som har hänt i hjärnorna på dina kollegor. Tänk om dom visste... :)

Välkommen till kommunalträsket vännen!

Anonym sa...

Inte först att gratulera på denna sida, men först i verkliga livet, kanske... Och jag inte bara gratulerar, utan tackar och bockar och jublar och tycker att livet känns lite så där alldels extra spännande just nu.

Du vet att det här kommer att bli Hur Bra Som Helst!

Tjohoooooooo!

Och jag säger som frk Klahr - Välkommen till kommun-h-host-host.......träsk-heh... Det kommer du att fixa med galans.

Tommy sa...

Grattis då.... eller hur man ska uttrycka det.

Själv så är jag ju tydligen inte uppsagd utan bara "pratat lite löst om framtiden".

Ska sätta mig och söka de där två jobben i Mora som vi pratade om senast. Du måste ju känna nån mer i Mora än Kicki....

Vad gör man inte för sina vänner...

Tommy sa...

Förresten...

Du skrev att du hade blivit erbjuden ett jobb. Det är inte samma sak som att du har tackat ja.

Eller?

2maz sa...

---> Linda, jag håller helt med om att det är kommunen som ska gratuleras. Min titel blir informatör och huvuduppdraget blir initialt att se till att Mora kommun får Sveriges bästa webbsida. Efter det hoppas jag på en riktig utmaning värd namnet. ;)

---> Ja du fkr Klahr, jag har inte avslöjat något för dem om vad som komma skall. Tänk vad förvånade de kommer att bli? Eller?

--> Kicki, jag kommer galänsa som en nypolerad julgranskula.

---> Tommy, du är en riktig kompis som kan tänka dig att flytta hit för mig skull.

Och du har så rätt, det är ju inte samma sak, men i det här fallet så är det nog redan bestämt. Nästan jättesäkert. Helt och hållet avgjort... i stort sett.

Jag kommer att följa upp ditt jobbsökande i Mora, men det vet du väl redan? ;-P

2maz sa...

Tesa... jag kommer alltid att behålla min mänsklighet. Den dagen jag kommer i helröd keps med broderad Moralogga, då är det ett solklart rop på hjälp, bara så du vet.

Anonym sa...

Förvånade är nog bara förnamnet... titta på mig bara...ja fatte itte nöe förrns dä va för sent.

Känns rätt gött faktiskt. :)



Sen vill jag bara påpeka att jag faktiskt också är en riktig kompis trots att jag inte söker jobb i Mora...så det så....men å andra sidan har jag ju huset kvar i Malung som ligger inom pendlingsavstånd till Mora...Nää nån måste ju hålla ställningarna i Arvika också så jag stannar....ett tag till iaf....tror jag.

John sa...

Men, men .... de e juh jämnt dretlångt te Mora juh .. ;-) ..

Grattis iaf .. =) ..

/// Leif .. "Ett stenkast neråt bara" ..

2maz sa...

Haha... nog för att jag är stark i armarna, men jag lär nog få kasta både en och två gånger för att få ner den där stenen ända till Götet. När kommer du förbi på en kopp kaffe nästa gång? ;)

Comvidare sa...

Men Tomas! Det där är ju fantastiskt. Jag ler med hela kroppen. Händerna vill applådera. Fötterna vill stampa takten. Och munnen vill jubla.

Mitt största "lycka till" till jobbet och allt annat som kommer som ett brev på posten ;) Eller kanske man ska säga: som en länk på hemsidan.

2maz sa...

Man tackar, man tackar. *bugar och bockar* :)

Anonym sa...

bra start