lördag 15 mars 2008

Kärleksfull marknadsföring i snirklig röd metallic

I julas trillade jag över en butikshylla med lite roliga kort, där jag hittade ett vikt rosa kort (med tillhörande kuvert) vackert dekorerat med ett snirkligt hjärta i röd metallic. Jag fick en idé. Så jag köpte en bunt med kort och tänkte att jag senare under året ska skicka ut dem till lite hippare reklambyråer och marknadsföra mig själv som illustratör.

Min tanke var att ingen annan skulle komma på idén att skicka ett hjärtekort och föreslå ett kärleksfullt samarbete, och att det redan där skulle kunna väcka lite intresse hos alla hjälmbeprydda Art Directors med stenhjärtan runt om i landet.

Så igår när jag letade efter något helt annat, dök korten upp i en låda. Jag passade på att slita av plasten som de så vackert var paketerade i och tänkte lite snabbt kolla hur korten såg ut när man öppnade dem. Döm av min förvåning när jag öppnar upp kortet och det poppar upp ett ännu snirkligare hjärta (och nu menar jag verkligen "poppar upp"). Och visst, det kan jag ju köpa...

... bara det inte hade stått "puss & kram" med stora snirkliga bokstäver!

Nåja, låt oss bara hoppas att manliga Art Directors med genuin bögskräck är en bristvara i detta vårt underbara land.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många har du skickat? :)

P sa...

Jag kysste en vilt främmande och mycket maskulin man i nacken (skulle skoja med en kompis)en sen kväll på rockklubben Sticky Fingers en gång. Jag lever.

2maz sa...

Inga kort är skickade ännu, men det är på g. ;)