måndag 21 april 2008

Nej, jag har inte dött...

... det är bara lite mycket nu.

Jag håller på och samla ihop mig efter att ha flyttat till framtiden. För framtiden finns i Mora. Det kunde man inte tro, men så är det. Tyvärr har jag inte riktigt hittat flytet än. Rutinerna. The zone. Så det går lite hackigt, men den det kommer.

I ett svagt ögonblick förra veckan gjorde jag vad de flesta andra redan har gjort. Jag gick med i Facebook. Ok, så nu är jag medlem. "Choose a region, city och highschool to join a network" stod det. Jag skrev "Arvika". Inga träffar. "Mora"... nope. "Stockholm" kanske? Jajjemensan, men inget i Sverige. Så vi testar "Sweden". Ja, där kom det. Grymt internationellt det där facebook.

Så nu när jag är medlem... vad gör jag? "Addar friends"? "Taggar bilder"? Är jag bara trött och sliten, eller börjar jag på allvar bli gammal? Jag fattar inte hypen. Det är ju i grund och botten ett avskalat Lunarstorm... typ. Men misströsta icke o frälsta Facebookare, ty jag är inte bitter. Tvärtom. Som jag sa tidigare, så har jag inte gått med i Facebook för att jag inte har något syfte.

Nu har jag det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Facebook...jaaa...du upphör aldrig med att förvåna mig... men, men.. =)

Och du...skulle du känna dig väldigt ensam på FB så kan du ju alltid adda mitt ex..han bor ju i Stockholm, Sweden så honom hittar du säkert! :D

Tesa sa...

Jag har fått smygkika via en kompis...och jag kan fortfarande inte hitta nåt användningsområde. Men jag vet att många använder det för marknadsföring.

HiRvO sa...

Facebook????
Vad trevligt! =)
Lycka till!
Hoppas DU mår bra och att solen lyser på Dig!

Tommy sa...

Du har inte gått med för att du inte har ett syfte men nu har du det?

Kan du tala ur det glesa skägget och förklara vad du menar?

Bea sa...

Facebook, dags att gå med när popularitet och antal medlemmar minskar drastiskt? Det är smartare att inte gå med för att man inte har ett syfte.... eehh, eller att låta bli för att man har ett... eh, hur blir det nu?