tisdag 25 mars 2008

Konsthantverk + framtid = klockrent?

Konsthantverkare finns överallt. Det känns som att de ploppar upp som trädgårdstomtar i vårsolen. Vid varje gårdsväg snickras det näverkontar och smörknivar, ullmössor och smideskrokar. Ibland är det mer konst än hantverk och ibland är det tvärtom. Men många konsthantverkare finns det. Jag har gjort en överslagsräkning och kommit fram till ungefär hur många konsthantverkare det finns i Sverige.

Det finns jättemånga.

För några år sedan kom jag på en idé och registrerade en domänadress. En sån där www-adress ni vet. Sedan gjorde jag som jag brukar göra. Jag la min finfina idé i den omfattande högen av framtida projekt. Högen som består av en hel massa saker som jag ska göra när jag har tid över till sådant som jag faktiskt vill göra. I framtiden.

Och här blir det lite intressant. För alla mina framtidsidéer är så otroligt kraftfulla, att när de väl genomförs så kommer de att fullständigt förändra mitt liv. På alla plan. Men för att kunna genomföra dem så krävs det, ironiskt nog, att jag först förändrar mitt liv. För på något konstigt vis, så verkar "just nu" aldrig vara rätt tid att göra sådant där som jag egentligen vill göra... i framtiden.

Men nu har det fantastiska inträffat. Jag befinner mig helt plötsligt i framtiden. Just nu befinner jag mig alltså där jag hade bestämt mig för att jag behövde vara för att jag skulle kunna genomföra något av mina många framtidsprojekt. I framtiden. Nu alltså.

Så jag har en idé och jag har ett domännamn. Och för en gångs skulle har jag förutsättningarna rent ekonomiskt. Jag har dessutom en entusiastisk programmerare och en hel armada av konsthantverkare som behöver min hjälp. De vet bara inte om det än. Så utöver vad jag redan har, så behöver jag någon som vill hjälpa mig att förklara läget för alla konsthantverkare.

Någon som känner någon som känner någon...?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååå, vad jag avskyr dig!! Inte nog med att du är begåvad, rolig, söt, klok, löjligt talangfull inom alla områden jag vill vara bra... eh, bäst i... du är dessutom modig, kreativ och... äsch... nu får det vara nog.
Det jag egentligen ville säga är, vad himla kul att det verkar gå bra för dig :-)
Och du... jag känner någon! Mejla mig!

/Ditt allra största och mest ödmjuka fan
liselotte@carlsonmtl.se

Comvidare sa...

Det inlägget gör gott. Kul för dig! Du måste hålla mig, nyfiken stackare, underrättad om hur det går. Jag har ju hört visionerna.

Stort lycka till!

Anonym sa...

Go go go, Tomas!

Jag ska samla alla mina kontakter och föra er samman!

Anonym sa...

Men jag tror tyvärr att en oinsatt läsare inte kanske bara av ditt blogginlägg fattar vad det handlar om och varför din idé är bra för dem.

Tommy sa...

Lätt att vara kreativ när man kan sitta och blogga på arbetstid.

=D

2maz sa...

Nag, nag, nag, always fucking nagging. Jag gör vad som krävs för att hålla kreativiteten igång. Vad gör du? ;)

Tommy sa...

Var det Dantes Peak? Pierce Brosnan?

P sa...

Jag gör rätt snygga trumvirvlar, passar det in på konsthantverk.se?

2maz sa...

Kan du bara hitta ett snyggt sätt att paketera dem, så är det bara att köra.

Anonym sa...

Nämen, en ny websajt! Hade man ju aldrig kunnat tro. :-p

Petra sa...

What do ya want?
Give it to me baby, aha aha...

Jag är på!

Shoot!

Lindlund sa...

Har en kontakt som ideellt leder ett projekt för att få konsthantverkare i Sörmland att bli mer professionella och affärsmässiga ... kan det vara något för oss?

Utöver detta så har jag haft trehundra varv av influensa med öronvirus och halsstreptokocker samt däri insjuknade barn, så jag är klok nog att inte föreslå att jag ska skriva ihop några texter förrän jag jobbat ikapp mitt liv (will I ever?). Men snabbkorrläsa prospekt är jag alltid öppen för ifall de dyker upp i min mejllåda.

2maz sa...

Du är alltid lika underbart härlig! Håll mailboxen öppen och redo så får vi se vad som dimper in. ;)