söndag 12 augusti 2007

Bland slänggungor och kaninballonger

Den kronologiska ordningen blir nu något omkastad, men jag hänvisar till den konstnärliga frihet som jag i egenskap av estet har rätt att åberopa i de enstaka fall då den övriga världens normer och värderingar inte stämmer överens med mina egna.

Nåväl, i tisdags åkte jag och C för att besöka min bror och hans A för att bl.a. tillbringa en dag på Liseberg. Vi anlände på tisdag kväll och kom i säng hyfsat sent. På onsdagen vaknade jag 07:34 och inte ett dugg utvilad av att C tyckte det var trist att vara vaken själv. "Vi" satte på en film och tittade/slumrade under täcket tills min bror och A började ge ifrån sig livstecken i rummet bredvid. Vi åt en härlig frukost och gav oss iväg ner mot Liseberg.

Vill man vara elak mot ett ett barn så tar man dem till en leksaksaffär, ger dem en hundralapp och säger "du får köpa vad som helst för den här hundringen". Det är helt enkelt för mycket valmöjligheter för att fatta ett tillfredsställande beslut. Tänk om man väljer fel?!

Så föreställ dig C på Liseberg med ett åkband som ger tillträde till allt på hela nöjesfältet och desutom i sällskap med tre vuxna vars enda uppgift är att se till att han får en underbar dag. Jag menar... det är klart att det kan bli lite rörigt emellanåt.

Men det blev en kanonvistelse. Ett riktigt, riktigt skönt sommarminne. Både för honom och mig.

Åtta timmar senare avslutade vi kvällen på en liten Italiensk restaurang med mat i trevligt sällskap. På hemvägen roade sig C med att dunka sin kaninballong i huvudet på mig i tjugo minuter. Han skrattade så han kiknade. Så det var bara att gilla läget.

Och hur avslutar man en fantastisk dag i Göteborg? Jo, naturligtvis med en japansk anime. Det var två trötta killar som somnade framför "Spirited Away" den kvällen.

Inga kommentarer: