fredag 12 oktober 2007

Dag 2: Garvat munläder och diskmedel

Humöret är på topp även om arbetsmotivationen ligger och släpar i gruset för tillfället. Men jag har beslutat mig för att inte kämpa emot, utan gör sådant som motiverar mig istället. Sådant som är stärkande ni vet. Och jag fick en enormt stärkande tanke idag. Jag tänkte att om jag tar ledigt från jobbet under eftermiddagen och åker till IKEA istället så skulle det kännas riktigt, riktigt stärkande. Så det gjorde jag. Och det gjorde det!

Dessutom gör jag mitt bästa för att hjälpa mina vänner igenom tiodagarsutmaningen. Det var sent, vi var trötta, och msn är ju vad det är, men här kommer ett livs levande exempel på hur Gunilla lyckas stanna kvar i tiodagarsutmaningen (tack vare en hjältemodig insats av yours truly) efter en eh.. tja, ska vi säga "lätt felaktig men kreativ tolkning" av mitt tidigare inlägg i vår något sena msn-konversation. Vi kommer in precis när Gunillas stärkande tankar börjar vackla något...

- 2maz säger:
Vet jag väl!
Gunilla säger:
det vet du inte alls det! du är bara dryg
- 2maz säger:
Du har 30 sekunder på dig att vända den tanken.
Gunilla säger:
i löööööööv yooouuuu
- 2maz säger:
hahaha
Gunilla säger:
se så bra det gick
Gunilla säger:
:-D
- 2maz säger:
Hängde du med på min ordvits då?
Gunilla säger:

- 2maz säger:
- Fan vad dryg du är!
- Yes.
Gunilla säger:
idiot
Gunilla säger:
den va DÅLIG
- 2maz säger:
Är den nog dålig för att bli diskad....? hahahaha
Gunilla säger:
HAHAHHA
Gunilla säger:
torrboll

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Och det här är vad jag sa:

Gunilla säger:
och du ska få det till att låta som om du har hjälpt mig nu ikväll eller? Och eftersom du publicerar det här så vill jag meddela alla läsare att : JAG HAR INTE MAKTEN ATT KORRIGERA EVENTUELLA FEL så vill ni veta vad som egentligen sagts så fråga mig istället..

:)

2maz sa...

Hahaha... ja, det finns ju som bekant alltid två versioner av en historia. Min... och alla andras.

Som sagt... based on a true story. :)

Tommy sa...

......
man kanske måste vara just en av de två i historien för att överhuvudtaget förstå vad det hela handlar om
.......

men kul har ni tydligen..=)

2maz sa...

Man behöver inte förstå allt för att ryckas med av glädjen i budskapet... eller nåt. Pingstkyrkovarning modell allvarlig.

Men du förstod min ordvits i alla fall hoppas jag? För det skulle kännas jobbigt att behöva förklara den. ;)

P sa...

Är du från Göteborg, eller? Jag kräver en skärpning på humornivån.

Anonym sa...

ha ha ha! Din ordvits var verkligen torr. Och precis vad jag behövde en seg torsdagförmiddag! :D