lördag 13 oktober 2007

Dag 4: En skön lördag

Jag och C hade fredagsmys igår, och vi var bägge så trötta att bloggandet fick stå tillbaka på kvällskvisten. Men summa sumarum så var det en helt ok fredag.

Dag fyra på tiodagarsutmaningen känns inte speciellt betungande heller. Det är ju lördag och jag gör inte många knop alls. Eller för att vara lite extra tydlig: Jag slappar. Klockan är halv sju och jag ska ge mig över till Tommy och förnedra honom i Mario Cart. Det faktum att två vuxna män sätter sig och spelar TV-spel en lördagskväll skulle i sig kunna framstå som förnedrande, men vi väljer att se det som ett glädjefullt bejakande av vår oskyldigt barnsliga sida. Å andra sidan var vi oerhört vuxna och ansvarsfulla när vi tidigare idag åt lunch på Mc Donalds, så vi ger oss själva friheten att ta ut svängarna något en kväll som denna.

Och eftersom min alkoholpolitik har liberaliserats något sen i somras, så kan det hända att det intas en och annan malthaltig dryck för att öka spänningen i själva tävlingsmomentet. Men en sak kan jag lova: Det är inte lätt att tänka stärkande tankar när man för tredje gången ramlar ner i ravinen på bana 5.

Apropå bilar så ska jag köpa en sådan imorrn. En riktig alltså, med hjul och ratt och hela kittet. Wish me luck.

May the stärkande tankar be with you!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att det blir en toppenbil imorgon. Det kan inte annat än gå bra, helt enkelt!

P sa...

"Å andra sidan var vi oerhört vuxna och ansvarsfulla när vi tidigare idag åt lunch på Mc Donalds."

Är det här sån där ironi som jag hört talas om? Jag hävdar att man enbart hamnar på gyllene måsen när hungern har försatt dig i ett tillstånd som förnekar all koppling till s.k. vuxenhet och ansvar. Men eftersom du är min brorsa så fattar jag självklart att det är ironi. Eller hur?

Comvidare sa...

Vaddå? Är du inte längre nykterist. Och så nämner du det i en bisats som denna. Nej, du! Försök inte. Så lätt kommer du inte undan.

Det där får du allt utveckla.

2maz sa...

--> Älskade broder, naturligtvis är det ironi i sin allra renaste form. DU känner mig alltför väl. :)


--> Jessica, det stämmer att jag inte längre är nykterist. Det är inte så viktigt för mig längre. Är det verkligen så viktigt för dig? ;)

Comvidare sa...

Hm, det var tydligen viktigt för mig att veta. Där ser man.

Men du argumenterade rätt starkt för det helnyktra förhållninggsättet. Undrar vilka argument som inte höll när allt kom omkring.

Jag har ju trots allt själv varit mycket aktiv nykterist.....

Anonym sa...

Hur länge var du nykterist, Tomas?

Tommy sa...

Den påpekade förnedringen kom ju naturligtvis på skam. Efter 4 banor och lika många vinster av undertecknad tyckte 2maz att det vardags att gå ner på det lokala haket. På nåt konstigt sätt tyckte han att han hade vunnit ändå. Nåt om positiva tankar, vette fasen..
Men en trevlig kväll blev det hur som helst!

2maz sa...

Vinst och förlust är bara ord... det är känslan vi knyter till orden som verkligen betyder något. Och jag vann verkligen... även om jag inte kom först i mål den här gången. ;)

2maz sa...

--> Kicki, då min nykterhet för närvarande verkar vara viktigare för min omgivning än mig själv, så väljer jag att inte ge mig in på det ämnet just nu. Ni får helt enkelt leva med att jag inte är nykterist... längre. ;)

Anonym sa...

Er nivå sent under lördagskvällen var precis lika låg som vanligt...det blir vare sig bättre eller sämre efter ett McDonalds-besök..så det kan ni ju alltid försöka lura i någon annan! :)

Snart ska jag vandra ut till min bil som står parkerad här utanför.. två personer ska skjuta på eftersom den inte startar idag...men jag ser det positiva i det hela...det kan ju resultera i att jag måste stanna längre :)

Anonym sa...

Jag är nöjd över att jag kommer att kunna dela en och annan flaska rött (och kanske vitt?) vin med dig i framtiden. Det räcker för mig. Men alla ståndpunkter respekteras. Punkt.

Anonym sa...

Tomas, du är ju bara bäst! Jag visste väl att du skulle fixa det när du bestämt dig!

2maz sa...

The power of decision
used with precision
will show who you really are

expect nothing less
and before you can guess
you'll have a great looking car

Anonym sa...

What a poet he is! ;-) Not only a doer.

Tesa sa...

Blev det nån bil då? Och hur gick egentligen lördagnatten med gänget? ;)

2maz sa...

Självklart blev det en bil. Jag ska ta en bild på den imorgon och visa upp den för världens avundsjuka blickar.

Lördagsnatten förflöt i den stora glädjens tecken. Jag låter det stanna där av respekt för mina vänner, så vill du ha mer info om de mer intressanta företeelserna den kvällen, så får du vända dig till Tommy. ;)

Tesa sa...

Blir nog tvungen att censurera mig själv där lite sent omsider, jag har redan levt loppan tillräckligt den här helgen och riskerar bli häxjagad som det är.

Så jag säger:
Ja, den här helgen verkar allt annat ha hänt så varför inte det också?

Go Tommy! :D