måndag 3 december 2007

If I'm a Doer, you are a Do More'er

Det är så underbart att jag bara måste kommentera det. Sedan jag definierade mig själv som en "doer", så har jag inte bara fått mycket mer gjort. Jag har också fått en hel del feedback från min omgivning där många, hör och häpna, använder mig som måttstock för sin egen effektivitet!

En del tycker att det är oerhört skönt att känna att de får saker gjort snabbare än mig som är en "doer", och kan jag sporra och inspirera någon bara genom att släppa förbi dem på upploppet så stiger jag åt sidan med ett leende på läpparna. Samtidigt är det vissa som känner en stor tillfredsställelse när jag inte gör vad som i deras ögon är "tillräcklig mycket för att vara en doer". Då blir det liksom en skön känsla när inte ens "doer'n" fixar allt han siktar mot. Och om det resulterar i ett gäng stärkta självförtroenden, så kan jag inte annat än glädjas över mina tillkortakommanden.

Aldrig har det krävts så lite för att göra så mycket för så många. ;)

6 kommentarer:

Tommy sa...

Aldrig har så lite gjorts för att roa så många"

Anonym sa...

Ego- ego- egotripp! Denna blogg är en egotripp. Vem förutom du skulle med gott samvete kunna skriva i offentligheten att andra använder en som måttstock? Ingen. Men det gör inget. Du är underbar i alla fall.

Puss på nosen!

Anonym sa...

Med detta inte sagt att du bör anta någon annan hållning. För så länge som du lyckas med ditt uppsåt att starta en världsomspännande epidemi av vardagslycka är en liten egotripp helt OK. Helt OK. Bra jobbat P-G!

2maz sa...

Den världsomspännande, ytterst smittsamma epidemin av vardagslycka är i full gång, och jag har stora förhoppningar om att radikalt öka antalet smittbärare inom den närmaste tiden.

Ja herregud, är jag inte underbar så säg! ;)

Anonym sa...

Jag är så stolt över dig mitt kåååmpis! Du lyckas ju vända allt till det positiva..och till DIN fördel förstås.

Heja NLP....typ. ;)

Anonym sa...

Måttstock, javisst ... haha. Tävlar gärna mot och med dig i det mesta. Trots att jag får se mig själv som gladilsken förlorare i många grenar, som allt från änglamakande till antal världsförbättrande blogginlägg, och till och med antal körda mil per månad just nu skulle jag tippa ...

Bra varm energi i ditt inlägg, som vanligt. Jag har inte hunnit skriva färdigt mitt än, det där jag pratade om. Men det kommer ... Och apropå en sak till du skrev - den dag jag hinner med allt jag siktar på har jag nog glömt hur man siktar. =) Det är ju positivt bara att vilja, tycker jag ...