torsdag 7 februari 2008

Fyra dagar kvar: Framgång med sirapssmak

Yesssssss... idag har jag fått tillbaka min laptop som numera är Vistafri och har blivit uppgraderat till XP. Guuuuud så skönt! Nu återstår bara en dags installerande och pillande för att få alla program up and running.

Från nyhetsavdelningen kan jag meddela att jag gjort en framgångsrik affär gällande fyra stycken bildäck som legat och skräpat. Så nu är jag av med både akvarium och bildäck inom loppet av en vecka. Det firades med att bränna en del av det nya kapitalet på en middag hos vår lokala pub. Smaskensmumsfilibaba säger jag och konstaterar att det kändes långt bättre än den tilltänkta Billyspizzan som låg och väntade i frysen hemmavid.

Billys Pizza. Jadu, ytterligare en produkt som faller under kategorin "seemed like a good idea at the time".

Jag fortsätter att röja i jobbträsket och får efter en snabb överslagsräkning helt enkelt acceptera att jag inte hinner avverka allt innan jag åker norröver på lördag morgon. Jag funderar lite på när jag ska packa allt det där som jag inbillar mig att jag kommer att behöva. Men så tänker jag efter och inser... att utöver dator och kläder, så är det bara en handfull böcker som behövs.

Framgång på olika fronter varvas med sirapssega arbetsmoment som verkar ha en inneboende önskan att aldrig bli avslutade. Detär fortfarande lite rörigt, men jag har fortfarande 36 timmar på mig att ordna upp saker och ting.

Sprättlätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

36 timmar - det låter som en filmtitel. Men det är inte det vår film ska heta. Det här får bli en liten kortfilm vid sidan av...

Tesa sa...

Kör hårt! Du får förmodligen mer gjort på de här 36 timmarna än vad du får på en och en halv vecka i vanliga fall. :)