onsdag 6 februari 2008

One death is a tragedy. One million deaths is a statistic

Idag har jag äntligen lämnat in min laptop för att en gång för alla kicka ut Hasta La Vista och köra in XP. Enligt säkra källor kommer den att bli snabb som ett skållat troll efter ominstallationen, så om du sitter och surfar på nätet och ser nåt som swishar förbi fort som f*n i din webbläsare... så är det troligtvis jag.

Jag har lunchat med min PerryBjörn och fått ta del av "The Monkeysphere". Mycket intressant så läs, begrunda och få en större försåelse för sopgubbar, apor, terrorister och annat löst folk.

Jag åkte på en snabb shoppingfrenzy i eftermiddags och köpte en handfull tröjor på MB Fashion i Arvika. Jag menar, ska man börja ett nytt liv så ska man göra det med stil. Och kan man inte det, så kan man i alla fall göra det i en ny tröja. Men varför bär det emot att köpa en t-shirt för 300 spänn när man VET att den håller tio gånger längre än den för 139 som man krampaktigt släpar fram till disken?

Eftermiddagen har spenderats tillsammans med gamla fakturor (jippi!), redovisning (hurra!) och en hoper påminnelsemail (fantastico!) till företag som är skyldiga mig pengar. Nu har de alla fått nya fina fakturor med en vänlig men bestämd påminnelse, så jag hoppas på ett välbehövligt tillskott i företagskassan inom kort. Annars blir det väl Baltic Inkasso som gäller. Ett avhugget grishuvud i brevlådan kan få vilken hårdnackad företagsledare som helst att omprioritera sina finansiella beslut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du kommer att börja det nya jobbet med stil - oavsett T-shirt!

Ja, varför bär det emot att lägga ut mer pengar en gång, när man vet att det borde löna sig i slutänden...? Kanske för att man är som jag, som aldrig lägger av gamla kläder, utan har dem kvar i evighet? Då blir det ju billigare att välja den med lägre pris. Fast kanske håller den dyrare formen längre, så det är kanske till syvende og sist en fåfängofråga?

P sa...

Mm, fast dyrare är inte alltid bättre. Fråga mig eller vem som helst som köpt ett par replay-jeans. Sicken dret, o dyra är de också. Mina höll ändå ett år vilket jag har förstått är i längsta laget för ett par Replay. Sjukt.

Överlag har jag börjat misstänka att kvalitén på kläder har minskat, tycker att det mesta jag har är lite lätt skamfilat efter några månader.

Det är bara att börja med fårodling o ta fram spinnrocken om det ska blir någon ordning. Nu är det jag som tar en stickningskurs.