torsdag 4 december 2008

Är det bara för mig timmarna inte räcker till?

Allt går så fort. Eller snarare... tiden går så fort, men allt annat hänger inte med. Slutet av dagen består av väldigt lite tid, men väldigt mycket saker jag vill göra. Och det där med att byta tid mot pengar, det tycker jag är en dålig affär. Verkligen. För det tar inte så lång tid att göra av med pengarna man byter till sig. Inte på långa vägar så lång tid som det tar att få ihop dem.

Så jag har bestämt mig. Jag ska öppna ett sparkonto. Ett tidssparkonto. Så att jag har lite tid att ta av när jag verkligen behöver det. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till ännu, men jag hör av mig när jag kommer på det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lite tid är bästa sättet att spara pengar, du hinner helt enkelt inte handla.....Sluta med det så sparar du både tid och pengar, Handla bara det mest nödvändiga, köp storpack av allt, gå upp 2 timmar tidigare på morgon, använd lunchen till jobb eller träning eller annat nyttigt, kapa konstant samtalsämnen som tar ut på tiden, Ta dig vila om du måste men aldrig längre än 9 minuter, ta snabba promenader om du blir för trött då håller du dig vaken ett tag till, sluta se på Tv, ha datorfri fritid, lämna mobilen avstängd, Laga mat på helgen som du äter under veckan, Duscha 1 gång om dan innan du lägger dig, ha sex och du somnar skönt och sover effektivt de bästa timmarna är mellan 22-02...sen kan du lugnt gå upp 05..varje dag..Tipsen är gratis. Det går att leva så, jag gör det och saknar inget har massor av tid för mina barn, min kärlek och mig själv:)

Det enda vi har gott om är tid

2maz sa...

Wow! :)

Anonym sa...

Holahopp! Så grönt det var här nudå! Najs!

Tidsbrist är det stora dilemmat och anonym har en poäng. Men hur gör man för att effektivt stoppa tidstjuvarna i ens tillvaro utan att gå till överdift?

Ha det bra!

//Bea

2maz sa...

Man gör som alltid. Använder sitt sunda förnuft.

Anonym sa...

Å, det som är så enkelt!

Bea

Tesa sa...

När du vet berätta för mig. Jag har det lite för tajt redan.... och jag gör redan mycket av det anonym ovan nämner...